سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا خرید بیت کوین میتواند شما را میلیاردر کند؟

 

فروش بیت کوین

یکی از بازارهای سرمایه‌ای که به تازگی سرمایه‌گذاران پرشماری را جذب کرده است، فروش بیت کوین است. با توجه به چند برابر شدن قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی، طبیعی بود که حجم ورود سرمایه به این بازار نرخ‌هایی افزایشی به خود ببیند. اما آنچه برای عموم مردم محل پرسش است، سودآوری خرید و فروش بیت کوین است. از آنجایی که تعدادی صرافی ارز دیجیتال نیز تأسیس شده است و تبلیغاتی برای خرید بیت کوین انجام می‌گیرد، بسیاری می‌خواهند بدانند آیا چنین بازاری برای آن‌ها محل مناسبی برای قرار دادن سرمایه هست یا همچنان ریسک آن برای سرمایه‌های محدود، بسیار بالاست. هدف نگارش این متن، پاسخ به چنین ابهام‌هایی در مورد بازار خرید و فروش بیت کوین است. پس اگر به چنین پاسخ‌هایی نیاز دارید، با من تا پایان همراهی کنید.

ریسک خرید بیت کوین چقدر است؟

اولین و مهم‌ترین فاکتور در کنش بازیگران بازار سرمایه، میزان ریسک سرمایه‌گذاری است. اگر خرید بیت کوین در دسته‌ی سرمایه‌گذاری پرریسک قرار گیرد، باید سود آن، آنچنان بالا باشد که ارزش خطر آن را داشته باشد. اگر نگاهی به نوسانات قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته داشته باشیم، بالا و پایین‌های زیادی را می‌بینیم که عموم مردم را نگران می‌کند (چنین نمودارهایی را می‌توانید در سایت یک صرافی ارز دیجیتال مشاهده کنید). اما اگر به سراغ تحلیل‌گران حرفه‌ای و بازیگران ثابت این بازار بروید، به شما خواهند گفت که خرید و فروش بیت کوین یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و تأثیر آنی و لحظه‌ای ندارد. هرچند که سودهای مقطعی نیز نصیب طرفداران خود می‌کند، ولی نباید به آن به چشم یک معادله‌ی ساده نگاه کرد. پس اگر مصمم هستید که بیت کوین بخرید، در نظر گرفتن چنین فاکتورهایی می‌تواند دید شما را نسبت به ریسک این بازار وسعت ببخشد.

خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال محدودیت دارد؟

مبحثی که پس از ریسک باید به آن بپردازیم، امکان خرید بیت کوین به صورت نامحدود است. اگر به سایت‌های واسطه برای خرید و فروش بیت کوین نگاهی کرده باشید، برخی از فروشندگان برای فروش بیت کوین محدودیت گذاشته‌اند. این مسئله کمی باعث دست نگه داشتن مشتریان در معاملات می‌شود. اما صرافی ارز دیجیتال قانونی معمولا چنین محدودیت‌هایی ندارد؛ چرا که تراکنش شما در یک محیط امن و به صورت برخط انجام می‌گیرد و شماره‌ی پیگیری و سایر پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد مشکل، در نظر گرفته شده است. پس زمانی که قیمت بسیار افت می‌کند و بخواهید خرید بیت کوین را از صرافی ارز دیجیتال انجام دهید، دستتان باز خواهد بود. از سوی دیگر، هنگام افزایش قیمت ناگهانی و اقدام به فروش بیت کوین نیز همین رویه‌ی آزادی در معامله برقرار است.

صرافی ارز دیجیتال

فروش بیت کوین مهارت لازم دارد؟

مردم عادی جزء بازیگران خرد بازار خرید و فروش بیت کوین محسوب می‌شوند. دلیل این امر، رفتار آن‌ها در هنگام بالا یا پایین آمدن قیمت‌ها است. به زبان ساده، افراد آماتور بلافاصله پس از ذره‌ای افزایش قیمت، خوشحال می‌شوند و اقدام به فروش بیت کوین خود می‌کنند. اما کسانی که از تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بهره‌ی کافی می‌برند، خود را در گروه معامله‌گران حرفه‌ای این حوزه قرار می‌دهند و پیش‌بینی آینده را می‌کنند. بنابراین شاید اصلا با افزایش قیمت اندک، اقدام به خرید بیت کوین کنند؛ چون اطمینان دارند که در آینده‌ای نه چندان دور، قیمت بیت کوین با جهشی قابل توجه همراه می‌شود. با این توصیف، باید بگوییم که فروش بیت کوین قطعا به آگاهی و مهارت نیاز دارد.