سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا صرافی ارز دیجیتال بهترین گزینه برای خرید بیت کوین است؟

 

صرافی ارز دیجیتال

امروزه در دنیای مجازی خرید و فروش بیت کوین رونق بالایی دارد و کوئری‌های مثل ماینر و خرید بیت کوین بسیار جست‌وجو می‌شود. اگر قبول داشته باشید که میزان کلاهبرداری و دزدی ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی دارد، این را هم می‌پذیرید که دسته‌ای از این سرقت‌ها از طریق معامله‌های وسوسه‌کننده و گول‌زننده انجام می‌شود. فروش بیت کوین با قیمت کم هم یکی از همین ترفندهاست که گریبان برخی از افراد را می‌گیرد و سرمایه‌ی آن‌ها را به باد می‌دهد. حالا در پیوند این دو مورد، می‌خواهم استدلال کنم که چرا باید صرافی ارز دیجیتال را برای خرید و فروش بیت کوین انتخاب کنید.

اطمینان از صحت فروش بیت کوین

اولین و مهم‌ترین مزیت خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال، اطمینان از اصالت و اعتبار معامله است. چون صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران باید مجوز فعالیت دریافت کنند، به راحتی با بررسی دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی، می‌توانید از صحت خرید و فروش بیت کوین اطمینان حاصل کنید. از سوی دیگر، امکانات پرداختی‌ای مثل زرین‌پال نیز می‌تواند تونلی برای تشخیص اعتبار یک فروشگاه آنلاین بیت کوین باشد.

اگر به وب‌سایت‌هایی که صرفا بستری برای ملاقات فروشنده‌ها و خریداران بیت کوین هستند، نگاه کرده باشید، متوجه سازوکارهای عجیب و غریب انتقال پول یا دریافت بیت کوین خواهید شد. چنین پلتفرم‌هایی اساسا برای افرادی که تجربه‌ی کافی در خرید و فروش بیت کوین ندارند، یک میدان مین است و ممکن است از همان اول شما را از ورود به بازار بیت‌کوین ناامید و دل‌زده کنند. پس اگر علاقه دارید منافع شما به طور حداکثری تأمین شود و در دام کلاهبرداری هم نیفتید، صرافی ارز دیجیتال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

امکان پیگیری تراکنش پس از خرید بیت کوین

دیگر فاکتوری که از طرف حساب شدن با صرافی ارز دیجیتال نصیب شما می‌شود، بحث پیگیری تراکنش مالی است که به دلیل انجام شدن در سیستم مالی داخلی، راحت‌تر و ایمن‌تر است. اگرچه یک صرافی ارز دیجیتال فروش بیت کوین را با کارت‌های بانکی جهانی مثل مسترکارت و پی‌پال هم انجام می‌دهد، ولی برای یک شهروند ایرانی که تقریبا هیچ دسترسی حقوقی به دادگاه‌های مالی بین‌المللی ندارد، خرید بیت کوین در سیستم بانکی داخل کشور، امنیت بیشتری دارد.

پس اول از همه، باید بررسی کنید که آیا صرافی ارز دیجیتال درگاه بانکی داخلی دارد و در مرحله‌ی بعد از فیشینگ نبودن آن مطمئن شوید. حالا می‌توانید با خیال راحت به خرید بیت کوین بپردازید و از سود این معامله لذت ببرید.

تعدد صرافی ارز دیجیتال و رقابت بین آن‌ها

فروش بیت کوین

مسأله‌ی دیگری که شاید جالب توجه باشد، افتتاح چندین صرافی ارز دیجیتال به صورت قانونی است که دست مشتریان را برای انتخاب از بین آن‌ها باز می‌گذارد. در حقیقت رقابت برای خرید و فروش بیت کوین نیز وارد فاز تجاری شده و شغل حرفه‌ای عده‌ای از مردم شده است. همین موضوع کمک می‌کند که سطح خدمات روزبه‌روز بیشتر و بیشتر شود و هریک تلاش کنند با ارائه‌ی آپشن‌های بهتر، مشتریان را به سمت خود بکشند و در فروش بیت کوین مقام بهتری کسب کنند. این نکته نه در مورد اطمینان از خرید بیت کوین و خدمات مالی گسترده است، بلکه به قیمت بیت‌کوین هم برمی‌گردد. به طور مثال یک صرافی ارز دیجیتال با کسر اندکی از قیمت جهانی بیت کوین سعی می‌کند رگ خواب مشتریان را در دست بگیرد. پس از نظر اقتصادی هم شاید به صرفه باشد که صرافی ارز دیجیتال را برای خرید و فروش بیت کوین انتخاب کنید.