سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 دلیل برای خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال

وقتی به سرزمین ارزهای دیجیتال پا می‌گذارید، با تنوعی از ابزارها برای خرید بیت کوین روبه‌رو می‌شوید. از معاملات آفلاین گرفته تا تراکنش به وسیله‌ی خودپردازها برای خرید و فروش بیت کوین در نظر گرفته شده و شما مجبور به گزینش از بین آن‌ها هستید. شما مختارید که طبق صلاح خود، هریک از راه‌های ممکن را انتخاب کنید، ولی من به سه دلیل ترجیح می‌دهم از طریق صرافی ارز دیجیتال به خرید یا فروش بیت کوین اقدام کنم.

امنیت در خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال

وقتی به عنوان یک خریدار یا فروشنده‌ی عادی در بازار پرریسک خرید و فروش بیت کوین حاضر می‌شوید، بیش از هرچیز امنیت معاملات برای شما مهم است. در این صورت به اینکه هویت شما نامشخص باشد یا سقف تراکنش‌های شما چقدر باشد، اهمیتی نمی‌دهید. پس فاکتور اطمینان و آسودگی خیال می‌تواند یگانه معیار شما برای سنجش صرافی ارز دیجیتال باشد. در اینجا مواردی از چک‌لیست بررسی صلاحیت یک صرافی ارز دیجیتال را معرفی می‌کنم:

  • سن دامنه و رتبه‌ی الکسا: هرچقدر سن دامنه بیشتر و رتبه‌ی الکسا بهتر باشد، معتمد بهتری برای خرید بیت کوین خواهد بود
  • به‌روز بودن وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال: اگر خاکی بر گُرده‌ی قسمت‌های مختلف سایت از جمله وبلاگ نشسته باشد، نمی‌توان در نگاه اول، برچسب اعتماد به آن صرافی زد. چون از پویایی لازم برخوردار نیست.
  • شهرت در بین معامله‌گران: اگر یکه و تنها دل به بازار خرید و فروش بیت کوین بزنید، نمی‌توانید از وبسایت‌هایی که بیشتر توسط طرف‌های معامله استفاده می‌شود، باخبر شوید. پس یکی از امتیازهای صرافی ارز دیجیتال، شهرت آن در بین اهالی آشنا با رمزارزها است.
  • صرافی ارز دیجیتال ایرانی: اگر قصد خرید بیت کوین با پرداخت ریالی دارید، باید محدوده‌ی جست‌وجو را به صرافی‌های ایرانی محدود کنید. اگر این صرافی‌ها اطلاعاتی از جمله آدرس و شماره تلفن خود را ارائه کرده بودند، اعتبار بیشتری را با خود یدک می‌کشند.

قابل پیگیری بودن خرید و فروش بیت کوین

دسته‌ای از خریداران و فروشندگان بیت کوین تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که هویت آن‌ها در حین انجام معامله افشا شود. این مسأله در فروش بیت کوین بیشتر دیده می‌شود، چون فروشندگان از هویت خریداران اطلاع کافی ندارند و احتمال می‌دهند که نهادهای دولتی پشت نام خریداران پنهان شده باشند. اما دسته‌ای از مردم که به خرید بیت کوین دست می‌زنند، ترجیح می‌دهند که نام و نشانی از فروشنده داشته باشند و با ارائه‌ی مشخصات خود هم مشکلی ندارند. پس اگر جزء چنین افرادی هستید، بهتر است از صرافی ارز دیجیتال بیت کوین بخرید.

مشاوره با صرافی ارز دیجیتال برای فروش بیت کوین

خرید بیت کوین

از دیگر مواهبی که خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال دارد، ارائه‌ی مشاوره از سمت این شرکت‌ها است. در واقع به دو طریق می‌توانید این مشاوره را از سمت صرافی‌های ارز دیجیتال کسب کنید. یکی استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال یا مانیتور قیمت‌ها است که شما را به تجهیزاتی به‌روز مجهز می‌کند و دیگری مشاوره‌ی اختصاصی با کارشناسان بازار خرید و فروش بیت کوین است. روش دوم، در هرجایی پیدا نمی‌شود و فقط یک صرافی ارز دیجیتال که از وجود متخصصان بهره‌مند است، می‌تواند چنین امکانی در اختیار شما قرار دهد. پس اگر به یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین سر زدید و با گزینه‌ای به نام مشاوره مواجه شدید، اشتیاق بیشتری برای خرید و فروش بیت کوین به کمک آن صرافی پیدا کنید. از سوی مقابل، اگر از یک صرافی تقاضای کمک کردید، اما پاسخی سربه‌هوا دریافت کردید، دکمه‌ی ضربدر را برای آن بزنید و سایت را ببندید.